Zeeuwse parochies lanceren website voor het Heilig Jaar

17 december 2015

Met de campagnewebsite Heiligjaarzeeland.nl laten de vijf parochies van Zeeuws-Vlaanderen en Boven de Schelde zien welke vieringen en activiteiten er hun regio plaatsvinden in het Heilig Jaar van Barmhartigheid.

Werkgroep
Een speciaal opgerichte werkgroep voor het Jaar van Barmhartigheid vertegenwoordigt de parochies H. Maria Sterre der Zee (Hulst), H. Maria (Walcheren), H. Pater Damiaan (Goes) H. Elisabeth (Sluiskil) en H. Andreas (Oostburg). In beginsel is de website voor de periode van het Heilig Jaar (van 8 december 2015 tot en met 20 november 2016) actief. Het dagelijks beheer wordt verzorgd door de werkgroep met steun van vrijwilligers.

Cecile van Tiggelen heeft het voortouw in de werkgroep. Cecile: “Al voor de officiële opening van het Heilig Jaar hadden wij al een eerste evenement: NightFever. Dat kwam zo uit vanwege de Kerstmarkt. Inmiddels kun je op de website tientallen foto’s terugkijken en kan men zich al inschrijven voor de bedevaart die we volgend jaar houden naar Lourdes.”

Communicatie
“Tegenwoordig is het eigenlijk niet meer de vraag óf je een website hebt,” vertelt Marc de Koning, die de website ‘in de grondverf’ heeft gezet. “Het is veel meer de vraag hoe effectief je bent op internet.” Marc is door het project ‘Parochies aan de slag voor kwetsbaren’ van het Sint Franciscuscentrum bij de werkgroep betrokken geraakt om de zichtbaarheid en vindbaarheid van initiatieven voor kwetsbaren te verbeteren. In het Jaar van Barmhartigheid hebben de werken van barmhartigheid een centrale plaats.

In de kennisbank van het project is een stappenplan aanwezig voor het opzetten van een diaconale (campagne)website. Ook is daar ruimschoots materiaal aanwezig rondom het Heilig Jaar. Voor meer informatie en toegang tot de kennisbank kan contact worden opgenomen met projectmedewerker Marc de Koning: E mdkoning@bisdombreda.nl, T 076 5223444 (woensdag, donderdag en vrijdag, het bisdom is telefonisch bereikbaar in de ochtend).