Actie Kerkbalans De grootste fondsenwervende actie van Nederland bestaat dit jaar vijftig jaar

Op zaterdag 13 januari 2024 gaat Actie Kerkbalans 2024 van start! De actieperiode loopt tot zaterdag 27 januari 2024. Geef jij om je kerk? Doe dan mee!

Met Actie Kerkbalans zamelen ieder jaar duizenden vrijwilligers geld in voor hun plaatselijke kerk. Want de kerk is voor duizenden mensen van grote waarde, voor iedereen op een andere manier. Maar parochies en gemeenten krijgen geen subsidie. Om te kunnen bestaan hebben kerken een financiële bijdrage nodig van hun leden. Zodat ze ook in de toekomst van waarde kunnen blijven voor hun leden en de samenleving. Actie Kerkbalans helpt daarbij.

Om de inzet van parochies voor Kerkbalans te ondersteunen is het Stappenplan Kerkbalans een nuttige handleiding met praktische hulpmiddelen en tips. Daarnaast is het mogelijk om gebruik te maken van de (online) hulpmiddelen op www.kerkbalans.nl om de opbrengst van de actie Kerkbalans structureel te verhogen.

Het bisdom beveelt het Stappenplan Kerkbalans van harte aan bij de betrokkenen in de parochies van het bisdom. Het is de samenstellers gelukt om de basis van een goed gevoerde actie Kerkbalans overzichtelijk uiteen te zetten.