Nieuwsbrief Actie Kerkbalans brengt laatste nieuws

29 augustus 2013

De website van de Actie Kerkbalans beschikt over een digitale nieuwsbrief. Deze verschijnt enkele malen per jaar, vooral in de maanden voorafgaand aan de actieperiode. 2014 is een bijzonder jaar. Dan is het namelijk 40 jaar geleden dat de eerste actie onder de naam ‘Kerkbalans’ werd gehouden.

De Actie Kerkbalans wordt sinds 1973 gehouden, aan het begin van elk jaar in de tweede helft van januari. De actie Kerkbalans 2014 wordt gevoerd van 12 januari tot en met 26 januari. Het motto is: ‘Wat is de kerk u waard?’

Op de website www.kerkbalans.nl is veel achtergrondinformatie, materiaal en nieuws te vinden over deze geldwervingsactie. Op deze site kunt u zich ook aanmelden voor de Nieuwsbrief Kerkbalans. Deze nieuwsbrief vestigt regelmatig de aandacht op nieuwe berichten op deze website. Wie linksonder op de homepage van de Kerkbalans-site zijn of haar e-mailadres invult, wordt voortaan op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen.

Kerkbalans is de gezamenlijke actie van vijf Nederlandse kerken voor de geldwerving ten behoeve van de plaatselijke parochies, gemeenten en kerken. De deelnemende kerken doen in die periode een beroep op hun leden voor een financiële bijdrage.

In Kerkbalans werken samen: de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland, de Protestantse Kerk in Nederland, de Oud-Katholieke Kerk van Nederland, de Algemene Doopsgezinde Sociëteit en de Remonstrantse Broederschap.