Bisdom maakt speciaal boekje voor vormelingen

7 juli 2011

Het bisdom maakt speciaal voor vormelingen een boekje vanwege de diocesane vormelingendag Lopend Vuurtje. De contactpersonen van de vormselwerkgroepen ontvangen deze week informatie over de diocesane vormelingendag Lopend Vuurtje. Deze vindt dit jaar plaats op zaterdag 1 oktober.

Lopend Vuurtje is een actieve en inhoudelijke dag voor alle vormelingen in het bisdom van Breda. Het doel van Lopend Vuurtje is om de tieners samen te brengen en met elkaar in contact te laten komen.

Lopend Vuurtje vindt voortaan jaarlijks plaats op de eerste zaterdag van oktober. In 2011 is dit op zaterdag 1 oktober in Bergen op Zoom. De dag begint om 10.00 uur en eindigt om 16.00 uur.

De dag start met een gezamenlijke eucharistieviering. Vervolgens is er een spetterende opening waarin het thema van Lopende Vuurtje wordt gepresenteerd: ‘de kracht van de heilige Geest’. Voor de vormelingen zijn er twee rondes met werkwinkels waarin ze aan de slag gaan met het thema. Ook voor de begeleiders en ouders zijn er werkwinkels. Aan het eind van de dag is er een gezamenlijke bezinning en terugkoppeling van het thema. In het bisdommagazine over de heilige Geest, staat meer informatie over de diocesane vormseldag (p. 12-13), klik hier.

Alle vormelingen van het vorige jaar en van komend jaar krijgen een uitnodigend vormelingenboekje toegestuurd. Aan de vormselwerkgroepen wordt gevraagd de adressen van de vormelingen van afgelopen jaar en komend jaar, zover bekend, door te geven aan het eigen dekenaat. Als de namen en adressen van komend werkjaar nog niet bekend zijn, dan kan het verwachte aantal vormelingen worden doorgegeven, zodat het bisdom het betreffende aantal kan toesturen en de parochie t.z.t. de vormelingen zelf de boekjes kan aanreiken.

Meer informatie: E lopendvuurtje@bisdombreda.nl of T 076 5223444.

Lopen Vuurtje is onderdeel van de Week van de sacramenten. Klik hier

Het vormelingenboekje Lopend Vuurtje.